Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

فرزندي جديد در خانواده متن‌باز

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

فرزندي جديد در خانواده متن‌باز

تحولي در عرصه تجارت جهاني

واکاندا يک فناوري پيشرفته در زمينه پايگاه‌هاي اطلاعاتي به شمار مي‌رود و مي‌تواند در حوزه نرم‌افزارها و خدمات مجازي بسيار کاربردي باشد. به کارگيري اين فناوري در سازمان‌هايي که در حال حاضر از سيستم‌هاي پيچيده استفاده مي‌کنند، آينده روشني را براي اين سازمان‌ها و کاربران آن‌ها رقم خواهد زد. مدير بخش تحقيقاتي واکاندا بر اين اعتقاد است که ترکيب يک زبان برنامه‌نويسي رايج مانند جاوا اسکريپت با امکانات و فناوري‌هاي جديد اين حوزه، باعث به‌وجود آمدن پلتفورمي کاربردي شده است که براي توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهاي کسب‌وکار منحصر به‌فرد خواهد بود. امکان استفاده از اين پلتفورم در تمامي سيستم‌هاي عامل نيز، زمينه مناسبي براي فعاليت‌هاي ميداني توسعه‌دهندگان ايجاد مي‌کند. در حال حاضر از اين سيستم در سازمان‌‌ها و شرکت‌هايي مانند توليدکنندگان تجهيزات پزشکي و شرکت‌هاي دارويي که زمان ارائه محصولات جديد و دقت و سهولت در ارزيابي اطلاعات به عنوان نکات کليدي آن‌ها به‌شمار مي‌آيد، استفاده مي‌شود. شرکت 4D اعلام کرده است که ارائه نسخه آزمايشي اين پلتفورم، زمينه را براي مشاهده بازخوردهاي عمومي فراهم کرده و شرايط ارتقاء آن را نيز مهيا مي‌سازد. اين شرکت در سايت رسمي اين محصول (wakanda.org) برخي نکات را به عنوان مهم‌ترين دلايلي که مي‌تواند کاربران را به استفاده از واکاندا ترغيب کند، بيان کرده است که در ادامه اين مطلب به آن‌ها اشاره مي‌کنيم.

گستردگي زمينه‌هاي کاربرد

اولين و مهم‌ترين ويژگي واکاندا که در سايت رسمي اين محصول نيز به آن اشاره شده است، متن‌باز و کامل بودن آن است که مي‌تواند در تمامي زمينه‌هاي تجارت‌هاي مبتني بر وب، تلفن‌همراه و ساير ابزارهاي تجاري مورد استفاده قرار گيرد. همچنين وجود پايگاه داده‌اي که در خود واکاندا تعبيه شده است، نياز کاربران به استفاده از ساير نرم‌افزارهاي کمکي را برطرف مي‌سازد. از سوي ديگر امکاني در اين محصول گنجانده شده است که به کاربران اجازه مي‌دهد تا آن را به تمامي پايگاه‌هاي اطلاعاتي خود که از قبل تهيه کرده‌اند متصل کنند. اين ويژگي براي برنامه‌نويسان بسيار کاربردي خواهد بود.

کاهش هزينه‌ها

توسعه‌دهندگان اين نرم‌افزار بر اين باورند که استفاده از واکاندا باعث کاهش بسياري از هزينه‌هاي جانبي مصرفي نيز خواهد شد. پايين بودن هزينه‌ نگهداري از اين سيستم و گستردگي زمينه‌هاي استفاده از آن زمينه لازم را براي صرفه‌جويي‌ اقتصادي در بسياري از حوزه‌ها فراهم مي‌سازد.

افزايش بهره‌وري

استفاده صحيح از فناوري WYSIWYG که مختصر شده (What You See Is What You Get) است به کاربران اين نرم‌افزار اجازه مي‌دهد تا نماي کاملي از پلتفورم‌هاي طراحي شده خود را براي ارائه به مشتريان مشاهده کرده و از صرف زمان‌هاي اضافي جلوگيري کنند. اين فناوري با هدف افزايش بهره‌وري در واکاندا تعبيه شده است و به کاربران اجازه مي‌دهد نماي گرافيکي پروژه و مدل داده‌اي برنامه‌هاي خود را با WYSIWYG designer پياده‌سازي کنند.

شرکتي که به 25 سالگي رسيده است

شرکت 4D که به عنوان يکي از رهبران توسعه نرم‌افزاري در جهان شناخته مي‌شود، بيش از 25 سال است که در اين عرصه فعاليت مي‌کند. ارائه سيستم‌هاي يکپارچه مبتني بر وب جهت استفاده در سيستم‌هاي روميزي، تلفن‌همراه و سرورها، مهم‌ترين اهداف اين شرکت را تشکيل مي‌دهد. در حال حاضر راه‌حل‌ها و ابزار تجاري اين شرکت در بيش از 70 کشور جهان پياده‌سازي شده و همين امر سبب شده است تا ميليون‌ها نفر از کاربران جهان از سيستم‌هاي طراحي شده توسط اين شرکت استفاده کنند. نرم‌افزار واکاندا در حال حاضر به عنوان يک پروژه متن‌باز معرفي و در سايت رسمي آن در اختيار کاربران قرار داده شده است. نسخه‌هاي مختلف واکاندا براي استفاده در سيستم‌عامل‌هاي مکينتاش 10.6، ويستا، هفت، اوبونتو، ويندوز سرور 2008 و تمامي نسخه‌هاي بالاتر اين سيستم‌عامل‌ها ارائه شده است. واکاندا از مرورگرهاي مختلف همانند نسخه پنجم سافاري، فايرفاکس 4 و اينترنت‌ اکسپلورر 9 و البته نسخه‌هاي جديدتر اين مرورگرها نيز پشتيباني مي‌کند. برنامه‌نويسان و علاقه‌مندان به توسعه نرم‌افزار مي‌توانند با دريافت آن از سايت wakanda.org آن را مورد تحليل و بررسي قرار دهند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)